Partene

Partene

Selger er Mobilmarked AS, Org.Nr. 826 916 842 MVA, Nordre Fokserød 13B, 3241 SANDEFJORD, hei@mobilmarked.no. Heretter kalt: vi, oss, selskapet, Mobilmarked, Mobilmarked.no, selger, verksted eller verkstedet.

Kjøper er forbruker som foretar bestilling på selgers nettside eller gjennom annen direkte kontakt med selger over e-post, telefon eller annen fjernkommunikasjon, og betegnes i det følgende som du/deg/kjøper.

Bestilling og avtaleinngåelse

Avtale er inngått når du har gjennomgått alle trinn i vår bestillingsløsning og etter at du har mottatt ordrebekreftelse fra oss.

Avtalen består av disse kjøpsbetingelsene, sammen med opplysninger i nettbutikken, bestillingsløsningen og ordrebekreftelsen.

Det er viktig at du kontrollerer ordrebekreftelsen straks etter at du mottar denne. Ved eventuelle feil, eller dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen kort tid etter din bestilling, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

Andre vilkår kan avtales i tillegg til, eller i stedet for disse generelle kjøpsvilkårene, så fremt det ikke er i strid med ufravikelig forbrukerrett.

For kjøpere som handler som ledd i næringsvirksomhet gjelder egne vilkår.

Pris

Den oppgitte prisen for varer og tjenester er den totale prisen du skal betale for varen. Fraktkostnader kommer i tillegg og beregnes i bestillingsløsningen før betaling og avtaleinngåelse. Priser inkluderer merverdiavgift og alle andre eventuelle avgifter.

Betaling

Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter ved kjøp i vår nettbutikk:

Klarna

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Levering

Levering er skjedd når varen er mottatt av deg eller noen som mottar på dine vegne. Risikoen for varen går over på deg fra leveringstidspunktet.

Hvis ikke leveringstidspunkt står i bestillingsløsningen eller i ordrebekreftelsen, skal varen leveres senest [X] dager etter at du mottar ordrebekreftelsen. Varen leveres til den oppgitte adressen. Ta kontakt med oss hvis du ønsker å endre leveringsadressen, så vil vi forsøke å hjelpe deg.

Forsinkelse

Er varen ikke levert innen avtalt tid, ber vi om at du tar kontakt med oss og vi vil søke å finne en løsning så raskt som mulig. Er varen fremdeles ikke levert etter en rimelig tilleggsfrist og dette ikke skyldes forhold på din side, kan du heve kjøpet.

For andre krav som du kan ha i henhold til forbrukerkjøpsloven kapittel 5, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice så snart som mulig etter opprinnelig avtalt leveringstidspunkt. Vi gjør oppmerksom på at enkelte krav, slik som krav på oppfyllelse eller heving, kan gå tapt dersom du venter urimelig lenge med å ta kontakt.

Standard betingelser

Mobilmarked benytter Forbrukerombudets standardbetingelser for handel på internett, dersom ikke annet er definert. Forbrukerombudets standardbetingelser finner du her.

Returrett – kort fortalt

Hos Mobilmarked.no har du alltid 14 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen, på varer kjøpt til ordinær pris. På rabatterte varer – og varer kjøpt med gavekort eller rabattkupong, følges kjøpsloven. Det er kjøper som bærer kostnaden på frakt av varer til retur. Dersom du ikke ønsker å bytte varen i en annen vare vil få refundert kjøpssum innen 14 dager fra vi mottar produktet i retur. Dersom produktet er brukt vil vi gjøre en verditapsvurdering og du vil da få tilbakebetalt kjøpssum minus verditap.

Husk å ta kontakt med oss på e-post – og vente på svar i retur – før du sender noe i retur! Vår e-post er: hei@mobilmarked.no. Dersom anvisninger på retur ikke følges, må kunde stå for de faktiske utgifter Mobilmarked får med umerket / ufrankert retur, med et minimum av håndteringsgebyr på 199,-.

Reklamasjon

Hvis du oppdager feil eller mangler på et produkt kjøpt hos Mobilmarked, må du innenfor garantitiden gi selger beskjed om dette per epost. Vent på svar fra selger – før du sender noe i retur! Vår e-post er: hei@mobilmarked.no

Ved retur av telefoner som ikke er reparerbar av Mobilmarked så må den være nullstilt/utlogget alle kontoer før det vil bli sendt ut en erstatningsenhet.

Skulle det forekomme at telefonen ikke blir nullstilt ved mottatt bytteenhet så vil det tilkomme faktura på begge enhetene.

Enheter som ved mottak hos oss med skader som er følger av slag, fukt eller andre påførte skader vil ikke dekkes av reklamasjon.

Angrerett

Du har alltid 14 dagers full returrett på ordinære varer. På rabatterte varer eller kjøp med rabattkupong er det kjøpslovens bestemmelser som følges. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt. Legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).Ved bruk av angrerett kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags fortsatt må være på produktet.

Ved kjøp av varer med rabatt, rabattkupong, gavekort eller liknende refunderes beløpet du har betalt for varen og ikke varens ordinære pris. Du må derfor vise til salgsdokumentasjon/kvittering.

Dersom varen ikke svarer til forventingene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen og du vil få tilbakebetalt kjøpesummen minus verditapet. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter returen er mottatt av Mobilmarked. Dersom anvisninger på retur ikke følges, må kunde stå for de faktiske utgifter Mobilmarked får med umerket / ufrankert retur, med et minimum av håndteringsgebyr på 199,-.

Unntak! Angreretten gjelder ikke dersom:

  • Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Varer som blir levert elektronisk. Disse kan ikke tilbakeføres og dermed gjelder ikke angreretten.
  • Hygieneprodukter som AirPods og andre ørepropper som er åpnet.
  • Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

Garanti

Du har selvfølgelig garanti på varer kjøpt på Mobilmarked etter kjøpsloven. For å åpne garantisak må du først ta kontakt med oss på e-post: hei@mobilmarked.no

Garanti for brukte telefoner/nettbrett

Du kan velge mellom to ulike grader i telefoner og nettbrett:
A-grad: Enheten er lett brukt og har få og små bruksmerker. Den er evaluert av teknikere og eventuelle reparasjoner som er nødvendige er utført. Batteriet skal ha 80% kapasitet eller mer ved mottak og telefonen har 12 mnd teknisk garanti. (Batteriets prosentmessige kapasitet er ikke en del av teknisk garanti, da dette er en slitedel)
B-grad: Enheten er brukt, disse har litt mer synlige bruksmerker. Enhetene er evaluert av teknikere og eventuelle reparasjoner som er nødvendige er utført. Batteriet skal ha 80% kapasitet eller mer ved mottak og telefonen har 12 mnd teknisk garanti. (Batteriets prosentmessige kapasitet er ikke en del av teknisk garanti, da dette er en slitedel) 

Hva er teknisk garanti?
Teknisk garanti betyr at dersom det skulle oppstå en teknisk feil med telefonen innenfor garantiperioden, så kan verkstedet ta inn enheten og vurdere den for garantireparasjon. Dersom det påvises en teknisk feil, så vil reparasjonen være kostnadsfri. Dersom feilen er en følge av brukerfeil – eller konsekvens av slag, fall, klemskade eller fukt, vil reparasjonen ikke dekkes av garanti. Verkstedet vil da kontakte deg vedrørende bestilling av reparasjon. Ønsker du ikke å reparere telefonen, kan du bestille diagnose og retur (399,- + frakt). Ønsker du ikke å få telefonen sendt i retur, kan vi destruere den på trygt vis, uten kostnad. Innsending til vurdering for garantireparasjon bekostes av kunde.